Citroen ID/DS Club Nederland made for the people

film Made for People van de Citroën ID/DS Club Nederland

 

‘Ik geloof dat de auto tegenwoordig een vrij nauwkeurig equivalent is van de gotische kathedralen: ik bedoel een grotere schepping die hoort bij de tijd, met hartstocht ontworpen door onbekende kunstenaars, die meer als beeld geconsumeerd wordt dan als gebruiksvoorwerp, door een heel volk dat zich haar toe-eigent als een volkomen magisch voorwerp.’ Dit schrijft de Franse filosoof Roland Barthes in 1957 over de Citroën DS in zijn boek Mythologieën.

De Citroën DS is een mythische auto. Voortkomend uit een bewuste keuze. Uit passie, uit overtuiging, omdat er geen mooiere, fijnere of technisch meer interessante auto is. Bij de Citroën ID/DS Club Nederland begrijpen wij dat.

Een auto die zijn functie overstijgt, dat is zeldzaam. Een aantrekkingskracht die een zeer diverse groep mensen verbindt. Dat zie je aan ons ledenbestand, mensen van alle leeftijden en levenspaden. Maar de tijd dat mensen zich massaal aanmelden bij clubs is voorbij. De belangstelling voor een industrieel ontwerp als de Citroën DS moet levend gehouden worden.

De Citroën ID/DS Club Nederland is daarom met een grote campagne gestart waarbij video, drukwerk en gedrukte media gezamenlijk optrekken in het benaderen van een nieuwe jonge doelgroep. Een doelgroep met dezelfde passie voor die iconische auto: de Citroën DS.

De campagne gaan van start op 19 april 2020 bij het voorjaars evenement van de ID/DS Club. Als Klassiek en Techniek zijn wij natuurlijk zeer geinteresseerd, aangezien er diverse redactieleden een ID/DS in de verzameling hebben en we natuurlijk voor evenementen naast onze HY ook een DS Break inzetten. 

De video zal ook 19 april live gaan en die zullen we uiteraard gaan delen

https://citroeniddsclub.nl/over-de-club/algemene-informatie/

This is Sliced Diazo Plone Theme