Mini plaatwerk restauratie

Roest is een bekend probleem. Alle oldtimers en klassiekers hebben er last van, zo ook deze klassieke mini.

Dit artikel over deze oldtimer mini heeft gestaan in Klassiek en Techniek nummer 215

Een oldtimer Mini restaureren is een overzichtelijk project. Onderdelen zijn nagenoeg allemaal goed verkrijgbaar. Daarom zullen velen een Mini kiezen als eerste object om hun restauratievaardigheden op uit te proberen. Goede tips zijn dan welkom. In dit artikel een inleiding in het restaureren van de carrosserie met tevens aan- bevelingen voor algeheel nut.

 

 


1. De dwarsbalk van het dashboard was met niets meer verbonden. Bij een ongeval zou de auto zijn samengevouwen als een natte krant.

2 Sommige delen van de auto waren redelijk solide; het binnenscherm was nog robuust, alhoewel niet langer meer bevestigd aan de A-stijl.

3 De dorpels konden met de hand eraf worden getrokken; gebruik handschoenen om verwondingen en tetanus te voorkomen. Dorpels in deze staat zijn vrij veel voorkomend onder glanzende lak.

4 Het achterstuk was lastig. De gehele kofferruimte werd weggeslepen en zo bleef er niet veel over van de achterbak.

 

Wilt u meer lezen van dit artikel dan kunt u hieronder op de link klikken naar deze oldtimer Mini. Deze klassieke Mini en de plaatwerk restauratie kwam uitgebreid aan bod in nummer 215 van Klassiek en Techniek. Wilt u meer artikelen lezen van deze klassieker Mini of andere oldtimers? Als u abonnee wordt krijgt u automatisch toegang tot het Klassiek en Techniek online archief, waar nog veel meer artikelen staan zoals deze. 

KLIK   >> HIER <<   OM HET ARTIKEL GRATIS ALS PDF TE DOWNLOADEN

Wilt u abonnee worden van Klassiek en Techniek, klikt u dan op deze link https://www.klassiek-techniek.nl/winkel/abonneren/abonneer

This is Sliced Diazo Plone Theme