RESTAURATIE JAGUAR E-TYPE S1 3.8 1961 deel 18 Slot

In nummer 210 gaan wij verder met het 14e deel van deze oldtimer restauratie. Een schitterende klassieker Jaguar E-type.


Het vorige artikel stond in het teken van de rdw-keuring om het kenteken te krijgen, uitlijnen en het dashboard. Nu eindelijk de laatste loodjes om de auto helemaal af te krijgen. Voor de rdw-keuring hadden we alleen het noodzakelijke gemonteerd, dus de binnenbekleding moest nog gebeuren, de deurpanelen, al het chroomwerk en de cabriokap. Het eindresultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf: afgelopen juni op het grote oldtimerfestijn in Lelystad met 450 klassiekers de 1ste prijs in de categorie 1960-1970 gewonnen!

Het interieur en de cabriokap waren een tijd terug al in een complete interieurset geleverd door John Skinner uit Engeland. Ik had als ‘Kerst-Nieuwjaar klus’ (K&T 200) al eerder de middenconsole en het radiopaneel bekleed en die konden er nu eindelijk in. Wat een verschil maakt dat, vooral bij de vroege E-type S1 3.8, omdat die het fraaie aluminium hebben i.p.v. ‘gewoon bekleed’ bij alle latere types.

1 Na het passen van de diverse bekledingstukken, heeft Adri de achterkant erin gelijmd.

2 Het gedeelte achter de stoelen zit er nu in, alsmede de wielkasten en de zijkanten bij de sluiting van de deuren.

3 Adri is hier de zijkanten van de tunnel aan het bekleden; de dorpels en de dwarsbalken bij de stoelen zijn al klaar.

4 De deuren hebben een apart bovenpaneeltje dat bekleed moet worden; idem bij de raamstijlen (de zogenaamde ‘hockeysticks’). Hier liggen de diverse delen op onze huistafel.

5 De deurpaneeltjes en hockeysticks netjes bekleed; een precisie maar wel leuke klus. (Van beiden 1x buitenkant + 1x binnenkant op de foto.) 

6 Onder de hierboven genoemde paneeltjes zitten de grote deurpanelen; deze zijn nagenoeg montage klaar geleverd, alleen nog een sierstrip monteren.

7 Denk maar niet dat je zo maar even simpel de middenconsole monteert: in principe moet je, met de pook in de versnelling en de handrem aangetrokken, de tunnel over de pook en de handrem kunnen schuiven. Bij mij ging dat niet, dus ik heb de handrem van de tunnel geschroefd, toen de middenconsole er over heen laten zakken en met de console iets opgetild, kon ik net de handrem weer vastzetten; wat een gepriegel! 

 

8 En toen zat de middenconsole + radiopaneel erin; ook mooi zicht op de bekleding van de deuren.

 

 

Wilt u meer lezen van dit artikel dan kunt u hieronder op de link klikken naar deze oldtimer JAGUAR E-TYPE S1 3.8 1961. Deze klassieke JAGUAR E-TYPE S1 3.8 1961 kwam uitgebreid aan bod in een aantal nummers van Klassiek en Techniek. Wilt u meer artikelen lezen van deze klassieker JAGUAR E-TYPE S1 3.8 1961? Als u abonnee wordt krijgt u automatisch toegang tot het Klassiek en Techniek online archief, waar nog veel meer artikelen staan zoals deze. 

KLIK >>  HIER << OM HET ARTIKEL GRATIS ALS PDF TE DOWNLOADEN

Wilt u abonnee worden van Klassiek en Techniek, klikt u dan op deze link https://www.klassiek-techniek.nl/winkel/abonneren/abonneer

This is Sliced Diazo Plone Theme