RESTAURATIE JAGUAR E-TYPE S1 3.8 1961 deel 13 dashboard middenconsoles

In nummer 200 gaan wij verder met het 13e deel van deze oldtimer restauratie. Een schitterende klassieker Jaguar E-type.

In de K&T 198 stond het tweede deel van de aandrijflijn. Zodra de auto weer ‘rijdbaar’ zou zijn, zouden de elektra en het interieur aan bod komen. Om tijdens het werken aan de motor in de goed geoutilleerde garage van Adri Wisse van InterClassics, vast de voorbereidingen te starten, had ik het najaar een mooie thuisklus aan de diverse meters en om deze in de dashboardpanelen te krijgen. Met de Kerstdagen waren de radio en middenconsole aan de beurt. “Alles wat maar vast klaar is, scheelt later weer”.

1 Omdat we naast de roadster ook een coupé hadden overgenomen, was bijna alles dubbel. Dus de eerste klus was orde in de chaos brengen. 

 

2 Er zit erg veel bedrading aan de achterkant van het middenpaneel; foto gemaakt van de originele bedrading om later te kunnen zien hoe het gezeten heeft (je kan geen foto’s genoeg nemen; inmiddels al 3000!) 

3 Er zitten vier kleine meters in het middelste dashboardpaneel: benzinemeter, oliedrukmeter, temperatuurmeter en ampèremeter. Eerst alle meters gedemon- teerd om de beste onderdelen te kunnen selecteren. Alle meters hebben een metalen ring aan de buitenkant; deze moesten zijde- glans zwart gespoten worden.

 

Wilt u meer lezen van dit artikel dan kunt u hieronder op de link klikken naar deze oldtimer JAGUAR E-TYPE S1 3.8 1961  . Deze klassieke JAGUAR E-TYPE S1 3.8 1961 kwam uitgebreid aan bod in een aantal nummers van Klassiek en Techniek. Wilt u meer artikelen lezen van deze klassieker JAGUAR E-TYPE S1 3.8 1961? Als u abonnee wordt krijgt u automatisch toegang tot het Klassiek en Techniek online archief, waar nog veel meer artikelen staan zoals deze. 

KLIK >> HIER << OM HET ARTIKEL TE DOWNLOADEN

Wilt u abonnee worden van Klassiek en Techniek? Klikt u dan op deze link

This is Sliced Diazo Plone Theme